וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ הסטייל העולה: קבלו את יפן למתקדמים

11.3.2018 / 8:10

נופים בלתי נשכחים, ערים תוססות ויעדים שמתחדשים כל העת: יותר ויותר ישראלים גילו את ארץ השמש העולה וחוצים את העולם כדי להתמסר לעושר התרבותי שמציעה יפן, ולמצוא בו איכות, מסורת ועתידנות

הר פוג'י, יפן. ShutterStock
פריחת הדובדבן ביפן על רקע הר הגעש פוג'י/ShutterStock

טקס שתיית התה היפני הוא מופת של הרמוניה. מעטים יודעים כי טקס זה, הנטוע עמוק בתרבות היפנית, טומן בחובו תנועות קבועות המבוצעות בדיוק שאינו מתפשר - מהקצפת אבקת התה הטחונה בטמפרטורה של 65 מעלות ועד ההגשה בכלי חרס הנבדלים אלו מאלו. למעשה, זוהי אמנות של ממש, שנולדה כבר במאה ה-13. הרבה לפני שמישהו במערב ידע בכלל להגות את המילה "סטייל".

טקס התה היפני הוא נדבך נוסף בגורמי המשיכה העזה שהייתה מאז ומעולם לעמי המערב אל התרבות היפנית, משיכה שהולכת ומתעצמת בימינו. בעת האחרונה, יותר ויותר ישראלים אניני טעם וסקרנים חוצים את האוקיינוס רק כדי להגיע אל העושר התרבותי שמציעה יפן ולהתוודע אליו מקרוב. והעושר התרבותי הזה מוגש לתיירים הנלהבים לצד נופים שנדמים הרמוניים לא פחות מאותו טקס תה ידוע.

מנתונים של לשכת התיירות היפנית בישראל עולה כי בשנת 2011 נסעו ליפן 6,931 ישראלים ואילו בשנת 2015 מספרם קפץ ל-21,928. בשנתיים האחרונות המגמה נמשכת ויותר מ-40 אלף ישראלים ביקרו בה מדי שנה. יפן על המפה. רבים נוסעים באופן עצמאי ולא בקבוצות מאורגנות והם לא מהססים להזמין את הטיסות ברשת. אמנם יוון או תאילנד נחשבים ליעדים פופולריים בהרבה, אבל מבחינת התייר הישראלי האיכותי, זה שכבר ראה הכול וניסה הכול, יפן היא היבשת הלא מוכרת, המקום שצריך לגלות, היעד הכי אטרקטיבי על מפת התיירות.

הניגוד המוחלט לתרבות הישראלית מושך את הישראלים לארץ השמש העולה. השקט, הסדר, הדיוק, האיכות, המינימליזם היוקרתי, הלכות החיים המעודנות והכבוד לפרטיות, נראים לעין ישראלית שונים ומושכים. מי שכבר ביקר פעמים רבות באירופה ובארצות הברית וכבר טייל במזרח הרחוק, רוצה משהו אחר ומפתיע.

זהו המקום לפגוש מקרוב את אמנות קיפול הנייר ואת הקימונו המסורתי, את תיאטרון הקבוקי ואת הגנים היפניים, שמגלמים את שיא ההרמוניה שבין נפש האדם לטבע. המטבח היפני, שמציע חגיגה קולינרית לבעלי חך חובב אתגרים, הוא מקדש לאסתטיקה ולאיכות. בזכות אותה תרבות שמקפידה על שלמות הרמונית, הביאה יפן לעולם את הקליגרפיה המסורתית ואת מותג הרכב היוקרתי לקסוס, את הקימונו ואת מוצרי הביוטי הנחשקים, את האנימה ואת עולם הדיגיטל העתידני.

אז בהחלט, מדינת האיים האקזוטית היא לא רק עוצמה כלכלית, טכנולוגיה עילית ותרבות מסקרנת, אלא גם חופשה מסוג אחר. ייחודית, גדושה בהשראה ובעיקר - בלתי נשכחת.

טוקיו שינג'וקו יפן. ShutterStock
עיר של ניגודים. טוקיו/ShutterStock

תוססת ורגועה: יפן בהתאמה אישית

כאמור, התרבות היפנית רבת-הרבדים מצויה בקדמת הבמה, כאשר ברקע מצויים נופיה האקזוטיים של ארץ השמש העולה. כמטיילים סקרניים, יפן היא כל מה שתרצו - ערים שוקקות שנראו כסצנות מסרטים עתידניים לצד הרי געש נישאים, מעיינות מפכים ויערות מסתוריים. הנה, על קצה המזלג, כמה מהחוויות שאסור לכם להחמיץ ביפן.

התחנה הראשונה של התייר ביפן היא גם התחנה הכי סוערת, מוטרפת, בוהקת ושוקקת חיים. זוהי טוקיו כמובן, שישן וחדש דרים בה יחדיו, לצד הבהובי ניאונים צבעוניים, מסכים מרצדים, אופנת רחוב מלהיבה ושפע של חוויות שלא תמצאו במקומות אחרים. כאן תגלו שוק דגים הומה לצד קניונים מפוארים, מקדשים עתיקים לצד גורדי שחקים רמים. זוהי עיר של ניגודים, בדיוק כפי שיפן היא ארץ של ניגודים - וזה גם מקור המשיכה הגדול שלה. מומלץ לבקר ב-LEXUS INTERSECT. זהו מתחם של מותג הרכב היוקרתי, מקום סופר-מעוצב וייחודי, שכל מהותו לייצר השראה וחוויה רב-חושית לקהל המבקרים באמצעות חשיפתו לביטויים של אורח חיים שונה - החל עיצוב ואדריכלות, דרך מזון ובידור ועד לטכנולוגיה חדשה ומעבר לה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לעומת טוקיו, קיוטו מציעה ביקור רגוע יותר. זוהי עיר שבה מקדשים יפהפיים, פארקים מטופחים וגם שפע של מוזיאונים ואפשרויות שופינג מלהיבות. עיר מרתקת נוספת היא כמובן הירושימה, שהולכת ומתבלטת אף היא על מפת התיירות של יפן. עברה הקודר ניבט ממנה בזכות פארקי הנצחה ומוזיאונים בלתי נשכחים, אך זוהי גם עיר שחיה את ההווה שלה במלוא הכוח, ובה תמצאו גנים פסטורליים, מקדשים מלאי הוד וטירות נישאות.

ואם תצאו אל הטבע, לא תוותרו על הר הגעש פוג'י, ההר הגבוה ביפן השוכן באי הונשאו ומתרומם לגובה של 3,776 מטרים. ההר הקדוש הזה הונצח באינספור סיפורים ויצירות אמנות יפניות, ומומלץ לכם להעפיל אל ראשו. אפשר גם לצפות בו מאחת מנקודות התצפית המהממות באזור - ממרומי פגודת צ'ורייטו (Chureito) - חמש קומות של אסתטיקה מול הנוף.

התרבות היפנית היא גם המקדשים הידועים, ששימשו השראה ליצירות אמנות בעולם כולו - מספרות קלאסית ועד קולנוע משובח. אחד המקומות לפגוש בהם הוא באזור שמורת הטבע ניקו (Nikko), שהעיר הצמודה לה, בעלת השם הזהה, הוכרזה אתר מורשת עולמית. כאן תגלו שילוב מפעים בין יערות עבותים, מפלים מרהיבים, מעיינות חמים ושבילים קסומים שיובילו אתכם את מקדשים בני מאות שנים, הרובצים על צלע ההר ניקו.

פארק השלום ומוזיאון ההנצחה לקורבנות הפצצה, הירושימה, יפן. ShutterStock
פארק השלום ומוזיאון ההנצחה בהירושימה/ShutterStock

טבע והחיים הטובים

מי שיגיעו ליפן באביב, לא יחמיצו כמובן את פריחת עצי הדובדבן, שאף היא שזורה בתרבות היפנית וגדושה בסמליות אסתטית, כמו גם בפסטיבלים נהדרים המוקדשים לה. ואם כבר עוסקים בענייני טבע והחיים הטובים, מומלץ לשדרג את חוויית הטיול ולהכיר מקרוב את תרבות המעיינות החמים ביפן (המכונה בשם "אונסן", Onsen). סביב מעיינות רבים התפתחה תרבות של בתי מרחץ, שמציעים רוגע מוחלט, מצרך שהופך להיות נדיר בימינו. רבים אף רואים באונסן מקום לריפוי רוחני ופיזי.

יפן אינה קופאת על שמריה, והיא מציעה לתייר הסקרן חידושים ללא הפסק. רק לפני שבועות ספורים הפתיע וטיפס לראש רשימת היעדים הכי קוליים של אתר התיירות TripAdvisor, אי יפני עלום יחסית, בשם אישיגאקי (Ishigaki), המצוי בשטח אוקינאווה. הוא מתהדר בחופים שלווים, הרים, יערות וגם קולינריה ייחודית. זוהי אכן "יפן למתקדמים". אז אם אתם מחליטים להתמסר ליפן, עשו זאת באופן טוטאלי - בשיא הסטייל.

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully