וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום שבו יוצר מלחמת הכוכבים מגשים את כל חלומותיו

15.1.2018 / 8:26

בלב הגבעות הירוקות שמצפון לסן פרנסיסקו, הקים לעצמו במאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס את חוות סקייווקר, מקום שבו הוא ואחרים יוכלו "ללכת בשמיים", כלומר לממש את חזונם - גבוה, רחוק ומופרך ככל שיהיה. הציצו למקום שמקדש את השילוב שבין אמנות, חדשנות, טכנולוגיה וקיימות

במאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס עם פוסטר של הסרט מלחמת הכוכבים בחוות סקייווקר, קליפורניה. AP
במאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס עם פוסטר של הסרט מלחמת הכוכבים בחוות סקייווקר, קליפורניה/AP

בראשית היה חלום. ובחלום היה רצון ליצור עולם שבו אפשר לברוא עולמות חדשים. בתחילת שנות ה-70 חיפש הבמאי והיוצר ג'ורג' לוקאס חיפש מקום שבו יוכל להקים לעצמו ממלכה קטנה שתהא סדנת היצירה שלו, מקום שבו יוכל להגשים, גם עבור אחרים, את פרי דמיונם. כשעה נסיעה צפונית לסן פרנסיסקו, באזור שבו נחלים קטנים מפרידים בין גבעות ירוקות והנוף מנוקד באגמים קטנים, הוא החליט לתקוע יתד ולהקים את החווה שלימים תיקרא חוות סקייווקר.

שמה, על שם דמותו של לוק סקייווקר, גיבור סדרת הסרטים המצליחה מלחמת הכוכבים, הוא יותר מסמלי. הכוונה של לוקאס הייתה להקים מקום שבו הוא ואחרים יוכלו "ללכת בשמיים" כלומר לממש את חזונם, גבוה, רחוק ומופרך ככל שיהיה. ב-1978 הוא רכש את השטח, הקים בו אחוזה והוסיף לה במשך השנים עוד מבנים ואולפנים שונים שיצרו מתחם תרבות שבו אפשר ליצור כל סוג של אמנות.

שטח החווה כ-1,200 דונם והיא כוללת חדרי סאונד, אולפני מוזיקה וקולנוע, חדרי עריכה, אולם קולנוע ובו כ-300 מושבים, בית מלון קטן ומפנק ובו 26 חדרים, אגם יפה, מרכז כושר, חנות כלבו, בריכת שחייה ומגרשי כדורגל וכדורסל. לפי העיתון "וול סטריט ג'ורנל" לוקאס השקיע במשך השנים כ-100 מיליון דולר בחווה שכולה מוקדשת לחזון טיפוח היצירתיות שלו. אגב, הכביש שמוביל אליה נקרא על שמו של ג'ורג' לוקאס, אבל לא מדובר בבמאי הנודע אלא דווקא בחוואי בן המאה ה-19 שאדמות אלה היו שייכות לו בעבר.

חוות סקייווקר משמשת לא רק ליצירת אמנות אלא גם כמרכז כנסים. ללוקאס היו בעבר עימותים משפטיים עם שכניו, שטענו כי החווה גורמת לזיהום הסביבה בשל ההפקות המתקיימות בה, ולוקאס שילב בה את נושא הקיימות כדי להתאימה למציאות המודרנית שבה טכנולוגיה ואמנות משתלבות בערכים כמו קיימות ושמירה על הסביבה. בשנים האחרונות ניטעו בה עצי זית על שטח של כשבעה דונמים, מתקיימת בה חקלאות אורגנית ושולבו בה גם כוורות דבורים שמייצרות את דבש אשר נמכר למבקרים. בחווה מייצרים גם יין ושמן זית, כשכל תוצריה – האמנותיים והחקלאיים – מכוונים הכי גבוה שאפשר מבחינת טיב האיכות בתהליך הייצור. על טיב התוצר הסופי, בין אם מדובר בסרט שובר קופות או בקבוק יין אדום מסוג קברנה סוביניון, אפשר כמובן תמיד להתווכח.

האטרקציות הגדולות עבור מבקרי החווה כוללות ספרייה עצומה בעלת תקרת זכוכית שבה אלפי כרכים המסודרים לפי נושא, ארכיון ג'ורג' לוקאס הכולל פריטים מקוריים מסרטיו השונים, פסלוני אוסקר ופרסים בהם זכה ואת הכובע ומקל ההליכה של צ'רלי צ'פלין. בנוסף, אפשר לבקר בחווה גם בפינת החי הגדולה ובתחנת הכיבוי הפרטית, אשר יחד עם חברת האבטחה במקום שומרת על הביטחון והבטיחות של המבנים השונים במתחם החלומות של לוקאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

החוויה החדשה שמספקת לקסוס LS 2018

לוקאס המציא עולמות שלמים במוחו הקודח וטכנולוגיות שכשראינו את הסרטים הראשונים נראו לנו בלתי אפשריים, מעין ז'ול וורן מודרני, זו בדיוק הסיבה שכשחברת לקסוס חיפשה מקום להשקת ספינת הדגל שלה LS 2018 חוות סקייווקר היתה המקום הנכון.

ה-LS מציגה יוקרה, פינוק וטכנולוגיה שרק לפני כמה שנים יכולנו רק לחלום עליה ולדמיין אותה בסרטים כמו מערכת המצלמות ההיקפית שנקראת Lexus Safety System plus שמפקחת בכל זמן על הרכב מכל זווית אפשרית והיא חלק מרכזי ממערכת הבטיחות האקטיבית ששומרת על הרכב ועל הנהג ומצמצת את הסיכוי להכנס למצבים לא רצויים בכביש, ממש כמו R2D2 שישב על הכנף של לוק סקייווקר בשובו של הג'די.

ה-LS הייתה מכונית הפאר הראשונה אשר השתמשה בטכנולוגייה היברידית ומתאפיינת בטכנולוגיות פורצות דרך, ביניהן תיבת 8 הילוכים הראשונה בעולם, מנוע V8 רב עוצמה, בורר מצב נהיגה שמאפשר לנהג לבחור את השילוב המועדף עליו – חיסכון בדלק, נוחות או ביצועים. יש בה מערכת מולטימדיה הכוללת 19 רמקולים ומסכי צפייה במושבים האחוריים. ה-LS החדשה היא מהות ה-EXPERIENCE AMAZING של לקסוס וללא ספק החיבור עם חוות סקייווקר מייצרת חוויה מדהימה ובלתי נשכחת.

אז בפעם הבאה שאתם בסן פרנסיסקו, תעשו לעצמכם טובה ותפנו לכם זמן לביקור בחווה, ואם תשיגו גם איזו LS כדי להגיע לשם, אז בכלל מובטחת לכם חוויה בלתי נשכחת.

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully