וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות ולא להאמין: הגאדג'טים מהקולנוע שנמצאים כמעט בכל בית

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus, וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

22.7.2018 / 8:00

כמעט כל מי שצופה בסרטים ובסדרות טלוויזיה מתלהב מהמכשירים המיוחדים שמופיעים בז'אנר המדע הבדיוני. ממלחמת הכוכבים ועד לדיק טרייסי, הנה כמה חידושים טכנולוגיים קולנועיים וטלוויזיוניים שהפכו מדמיון למציאות

סקטבורד מרחף בחזרה לעתיד. צילום מסך
סקטבורד מרחף בחזרה לעתיד/צילום מסך

"בחזרה לעתיד": סקייטבורד מעופף

תשכחו מקורקינטים חשמליים, כל העולם הוקסם מהסקייטבורד המעופף שהופיע ב"בחזרה לעתיד 2" ושלושה עשורים לאחר מכן לקסוס הציגה לעולם את הסקייטבורד המעופף שלה. בסרטון הקצרצר שהציג את הסקייטבורד, הוסבר כי בסקייטבורד שולבו מוליכי-על עם חנקן נוזלי לצינונם ומגנטים קבועים והכל כדי לשמור על מרחק מהקרקע ותעופה מהנה. ארזתם לבד?

"מסע בין כוכבים": מתרגם

עשרות שנים לפני גוגל טרנסלייט הופיע ב"מסע בין כוכבים" המתרגם שמתרגם את שפות כל החוצנים שמופיעים במותג המד"ב הפופולרי. ב"מסע בין כוכבים" לא הסתובבו עם לפטופ וטאבלט והסתפקו במכשיר מוזר למראה. "מוזר למראה" זה גם אחלה תיאור ל-"Phraselator", מכשיר שמאפשר לאנשים שמחזיקים אותו לתרגם, ובכן, שפות זרות לאחר שמזינים לתוכו ביטוי שדרוש תרגום. מסורבל אבל היי, עושה את העבודה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"דיק טרייסי": שעון חכם

כבר בשנת 1946 יוצר הקומיקס "דיק טרייסי" הציע לקוראיו ליהנות משעון מתוחכם שיכול לשמש גם כמכשיר ליצירת קשר. 44 שנים מאוחר יותר, סרט הקולנוע הציג פעם נוספת את השעון המרשים שסייע לבלש המשטרה הקשוח ובימינו אפשר לקנות שעונים חכמים בפחות מ-2,000 ש"ח. ולחשוב שהכול התחיל בציור.

"מסע בין כוכבים": מדפסת תלת ממד

צופי "האנטומיה של גריי" ודאי זוכרים את העלילה המעיקה שבה רופאי בית החולים התחרו על הזכות להדפיס במדפסת תלת ממד כל מיני איברים אבל עוד לפני שמרדית' וכריסטינה התקוטטו, "מסע בין כוכבים" הרשימה עם המשכפל שסיפק לדמויות בתוכנית משקאות ומאכלים. היום מדפסות תלת ממד הן דבר שכבר נמצא במוסדות רבים. ועדיין, אף מדפסת תלת ממד לא הצליחה להדפיס כלב.

"רובוטריקים": טלפון סלולרי שהוא רובוטריק

במרבית סרטיו של מייקל ביי נמצא פצצות, רעש ואפקטים מיוחדים, אבל ב"רובוטריקים" משנת 2007, ביי הציג לעולם רובוטריק שהוא גם מכשיר סלולרי. זמן קצר לאחר מכן דווח כי החברה הקוריאנית "Parkoz" יצרה טלפון סלולרי שהוא גם רובוט וברשת אפילו ניתן למצוא סרטונים שמתעדים את התופעה לצד תגובות שטוענות שמדובר בזיוף ושהמכשיר עדיין לא יוצר.

ה-SkyJet של לקסוס

גאונים, כך מתברר, לא נמצאים רק במעבדות. חלק נכבד מהחידושים הטכנולוגיים שמלווים אותנו בחיינו ונמצאים כמעט בכל חדר הגיעו ממוחותיהם הקודחים של סופרים ואנשי קולנוע וטלוויזיה. דברים שהופיעו בסרטי מדע בדיוני ופנטזיה הפכו לתדהמת כולם למציאות ולמוצרי צריכה בסיסיים.

סרטו של לוק בסון "ולריאן ועיר אלף הכוכבים" שיצא לאקרנים הציג את ה-SkyJet של לקסוס - חללית חד-מושבית שההשראה לעיצובה ותכנונה הגיעו מחידושיה האחרונים של לקסוס בבינה מלאכותית וטכנולוגיות ממשק אדם-מכונה. אמנם עלילת הסרט מתרחש בעתיד - 700 שנה קדימה מימינו, אבל כבר למדנו שכל מה שאנחנו רואים בסרטי המדע הבדיוני וקוראים בספרות של הז'אנר מתממשת מתישהו.

האם המציאות מחקה את התרבות או שההתפתחות הטכנולוגית היא פשוט טבעית? ספק אם למישהו תהיה תשובה, אבל בינתיים בואו ניזכר במה שפעם היה דמיון והיום הוא אמיתי.

"אודיסיאה בחלל": וידאוצ'אט

בשנת 1968 כיכב בבתי הקולנוע "אודיסיאה בחלל" והציג לעולם את שיחות הווידאו. אם פעם היה אפשר לענות לשיחות טלפון ולתחזק לוק מוזנח, "אודיסיאה בחלל" הזהיר - בקרוב נצטרך להתאפר, להסתפר ולהתלבש והכל כדי לענות לנציגי טלמרקטינג.

"דוח מיוחד": איירטאצ'

"דו"ח מיוחד" בכיכוב טום קרוז משנת 2002 גרם למיליוני אנשים לפעור פיות לאחר שטום קרוז נגע באוויר והפעיל מסך. חברת ITRI מטאיוואן הציגה את טכנולוגיית i-Air Touch, ממשק שמאפשר לבצע פעולות על מסך באוויר ללא צורך במקלדת או בהפעלה קולית. כל מה שצריך הוא רק זוג משקפיים שבעזרתו יכול המשתמש להקליד על מקלדת שצפה באוויר. קל.

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus, וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully