וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצונאמי היפני: המסעדות היפניות יאטאי ושיראטויה נפתחו

7.11.2017 / 14:12

גם אם לא קניתם עדיין כרטיסים לטוקיו הגיע הזמן ללמוד את המילה איזקאיה, שמשמעותה בר יפני עם מנות קטנות ואלכוהול. השבוע נפתחו בתל אביב שתי מסעדות חדשות בז'אנר שמייצגות את המטבח היפני בגאווה

ראמן בורגר של מסעדת יאטאי. חיים יוסף,
ראמן בורגר במסעדת יאטאי/חיים יוסף

באביב שעבר קיבלנו צרור הבטחות לגבי אי אילו מסעדות יפניות שצפויות להיפתח בתל אביב במהלך השנה הקרובה וככל שחלף הזמן נהיינו יותר ויותר סקפטיים אבל, כנראה שהגיע זמן הפדיון. מלבד היפנית של R2M שכולנו עוד מחכים לה השבוע הזה שייך למסעדות בסגנון איזקאיה. השבוע נפתחה שירטויה, הלוא היא האיזקאיה היפנית של עלי גרוסמן, וגם יאטאי, איזקאיה יפנית אותנטית בשוק אלנבי רוטשילד, מתחם האוכל השוקק בתל אביב.

עוד מסעדות אסיאתיות חדשות שכדאי לבדוק:
- ק-פה האנוי הויאטנמית הכשרה בכיכר רבין בתל אביב
- אירזומי האסיתית עם הדגש על תאילנד בראשון לציון
- מעדניה יפנית חדשה בשוק צפון

יאקיטורי של מסעדת יאטאי. אודי ישראלי,
יקיטורי במסעדת יטאי/אודי ישראלי

יאטאי היא הבייבי של אודי ישראלי ואשתו היפנית קיו אוקדה. יחד הם חלמו לפתוח מסעדה בה יוכלו להגיש אוכל רחוב יפני לישראלים. משמעות השם יאטאי (Yatai) היא דוכן אוכל ברחוב ואיזקאיה היא בעצם סוג של טאפאס בר יפני עם מנות קטנות ואלכוהול, מקום שהיפנים מגיעים אליו ישר אחרי העבודה לאכול ולשתות, זה מה שישראלי ואוקדה כיוונו אליו.

עוד באותו נושא

האביב האסייתי: בקיץ הזה נאכל במקלות

לכתבה המלאה
ראמן בורגר של מסעדת יאטאי. חיים יוסף,
ראמן בורגר/חיים יוסף

בתפריט של יאטאי יש מגוון מנות רחוב יפניות מסורתיות כמו יקיטורי, שיפודים יפניים של פרגיות, כבד, סינטה ואפילו שרימפס וקלמרי (10-20 שקלים). יש גם אוקונומיאקי, שהוא מין פנקייק יפני מלוח (29 שקלים) עם תוספות כמו ביצה, בשר בקר, קלמרי או שרימפס (3-12 שקלים). יש תבשיך גיודון שהוא תבשיל בשר בקר עשיר שמגיע על גבי אורז (25 שקלים) וגם צ'קונה, שזה קבב עוף יפני (12 שקלים).

ראמן של מסעדת יאטאי. אודי ישראלי,
ראמן ביאטאי/אודי ישראלי

פסגת התפריט של יאטאי הוא הראמן בורגר, מין קציצה העשויה מפרוסות סינטה ומונחת בלחמנייה מאיטריות ראמן קריספיות עם עלים ירוקים, אצות נורי ורוטב מיסו ויין (48 שקלים) ויש גם גרסה טבעונית עשויה מפטריות פורטבלו (44 שקלים). יש גם יאקיסובה (29 שקלים) שניתן לקבל בגרסאות שונות עם עוף, בקר או פירות ים ( 8-12 שקלים) ועוד. יש עוד כמה מנות צד נחמדות כמו אוניגרי, שהם סוג של כדורי אורז מטוגנים (12 שקלים); ג'אנג צ'יז שזה כדורי תפוחי אדמה בציפוי פנקו (22 שקלים); ספרינג רול של דף אורז וירקות (28 שקלים) ואפילו תוספת של אונסאן טאמאגו, שהיא ביצה רכה בסגנון יפני (5 שקלים).

גיודון של מסעדת יאטאי. אודי ישראלי,
גיודון במסעדת יאטאי/אודי ישראלי

כדי להשלים את האווירה יש תפריט אלכוהול ובו תמצאו סאקה, סוצ'ו שהיא מין וודקה יפנית נפוצה וגם וויסקי וליקרים יפנים שונים. מאחורי הסירים עומלת אוקדה בעזרתם של שפים יפנים נוספים שיגיעו להתארח ביאטאי אחת לכמה ימים. האווירה ביאטאי היא אווירה שכונתית, יושבים שם הרבה יפנים שגרים בתל אביב ואנשי עסקים. הצוות יפני והחוויה כולה מאוד אורגינלית.

Yatai, שוק אלנבי רוטשילד, אלנבי 111 תל אביב, שעות הפעילות ימים א'-ה' מ-12:00 ועד אחרון הלקוחות, 054-2399960

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully