וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הפאן בלה פלאן: אתר הסקי שהוא גן עדן לגולשים

27.2.2018 / 0:01

מרחב הסקי פראדיסקי (גן עדן לסקי), הממוקם בצילו של המון-בלאן, הגבוה בהרי אירופה, הוא אחד הפופולריים שיש, עם 4.7 מיליון גולשים בשנה שחולשים על 425 ק"מ של מדרונות גלישה ב-326 מסלולים. כל אחד ימצא פה את חלקת אלוהים הקטנה שלו

צלמים זמניים מורשים

.

מהרגע הראשון בו ראיתי את פסגות הרי האלפים מהמטוס של חברת התעופה טרנסאויה, התחלתי להתרגש. אי אפשר אחרת, הרי האלפים העצומים בגודלם, גובהם ויופיים נראים אפילו עוד יותר מרשימים כשחולפים מעליהם. והשקיעה רק הוסיפה למימד הסוריאליסטי בו צפיתי באותו הרגע.

נחתנו אני וחבריי, משלחת עיתונאים קטנה שהוזמנה על ידי משרד החוץ הצרפתי לאתר הסקי לה פלאן (La Plagne), בנמל התעופה סנט אקזופרי שבעיר ליון, צרפת.

לאחר נסיעה שארכה כשעתיים הגענו אל היעד, מלון לה קוקון, הממוקם בגובה של 1,800 מטרים. בית המלון קטן ויש בו שבעה חדרים, הוא בנוי כולו עץ, ואינו מאפיין את אתרי הסקי הצרפתיים. בעלי המלון קיבלו את פנינו בחמימות אמיתית עם יין ואוכל טוב. לא יכול להיות יותר טוב מזה. כך חשבתי. רק למחרת בבוקר כשהסתתי את הוילון וראיתי את כל השלג הלבן הנקי והבוהק הזה סביבי, הבנתי שעכשיו באמת הכל מושלם.

זה הרגע לגילוי נאות: מעולם לא עשיתי סקי, יתרה מכך, מעולם סוג ספורט האקסטרים הזה לא עניין אותי, או כך לפחות חשבתי. בהמשך הטיול הבנתי עד כמה טעיתי, ולא רק בגלל הסקי.

פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי. ניר חן, מערכת וואלה! NEWS
גן עדן לחובבי סקי. פראדיסקי, לה פלאן/מערכת וואלה! NEWS, ניר חן
פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי. ניר חן, מערכת וואלה! NEWS
בעלי הדירות משכירים את בתיהם לגולשים/מערכת וואלה! NEWS, ניר חן

הטמפרטורות נעות מ-0 מעלות ועד מינוס 15

המרחבים העצומים של שלג לא פחות ממהפנטים ואי אפשר להתרגל למראה הזה. ובכל זאת כדאי לזכור: קר פה. מאוד. הטמפרטורות נעות מ-0 מעלות ועד מינוס 15 מעלות ואף פחות מכך. ועל כן יותר ממומלץ להתלבש בבגדים המתאימים לסוג מזג האוויר הזה, בדגש על גרביים עבות ותרמיות.

מרחב הסקי פראדיסקי (גן עדן לסקי), הממוקם בצילו של המון-בלאן, הגבוה בהרי אירופה, הוא אחד הפופולריים שבהם עם 4.7 מיליון גולשים בשנה. הללו נהנים מ-425 ק"מ של מדרונות גלישה, מגובה של 1,200 מטרים ועד ל-3,250 מטרים. מדובר ב-326 מסלולים, מן הקלים (הירוקים) עד לקשים (השחורים).

המסלולים במרחב פראדיסקי פרושים לכל כיוון ומקושרים ביניהם באופן יעיל, כך שכל גולש ימצא את מסלול הגלישה המתאים לו. באתר פועלות 54 מעליות סקי והוא מכיל 106 מסלולי סקי. בעזרת מדריכי הסקי המקומיים עברנו בין המדרונות והפסגות על ידי גלישה ושימוש ברכבל.

פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי מלון לה קוקון. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
לא מאפיין את אתרי הסקי הצרפתיים. מלון לה קוקון/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ
פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי. ניר חן, מערכת וואלה! NEWS
כל גולש ימצא את מסלול הגלישה המתאים לו. גולש בלה פלאן/מערכת וואלה! NEWS, ניר חן

מרחבים אינסופיים של שלג

אתר לס-ארק כולל ארבעה כפרים יעודיים עם 32,000 מיטות. הראשון שבהם, ארק-1600 (בגובה זה), נחנך ב-1968. הרבה בעלי דירות פרטיות באזור זה מפקידים את הנכס שלהם בידי חברת ניהול, וזו, משכירה את הדירות בזמן שבעלי הדירות מתגוררים במקום אחר. חלק אחר של המבנים משמש כבית מלון ואנו שוכנו באחד כזה מאחר שהכביש אל האתרים החדישים והגבוהים יותר בלס-ארק נחסם לקראת ערב בסערה שלא נראתה כמותה ב-20 השנים האחרונות, לדברי המקומיים. באתר ארק-1600 יש קו רכבת ישיר לעיירה בורג' סנט-מוריס (Bourg-Saint-Maurice) שבעמק, שם עוצרת הרכבת המהירה TGV.

המרחבים האינסופיים של השלג הזכירו לי מדבר לבן, וכאשר ניסינו ללכת שקעונ לעומק של עשרות סנטימטרים. ואף על פי כן, האתר היה מלא בגולשים שיצאו אל המדרונות, שנותרו פתוחים. תיירים אחרים העדיפו לשוטט במרכזי הקניות שבכפר. הללו משופעים במעדניות, מסעדות, בארים ומועדונים. במהלך שהותנו בפראדיסקי נחשפנו למסעדות שונות ברמות שונות הממוקמות במבנים חדישים עם חלונות זכוכית עצומים בלב אזורי הגלישה. המסעדות הללו פופולריות בימי שמש בזכות המרפסות רחבות הידיים שלהן, אך גם בעת ביקורנו הן היו גדושות בגולשים שנהנו ממטבח צרפתי משובח.

לכפר ארק-2000 לא הצלחנו להגיע בעקבות מזג האוויר הסוער והשלג שלא הפסיק לרדת לרגע, אך לנו כי מדובר באתר ידידותי ומלא חיים. מסלולי הסקי שלו פונים לכיוון צפון, עובדה שמשמרת את השלג לאורך זמן. ארק-1950 היה האחרון שנחנך בלס-ארק. מדובר בכפר זעיר יחסית, עם 3,500 מיטות, שיתרונו הוא שאין בו כניסה לכלי רכב. מדובר באתר יוקרתי ויקר עם ספא רחב ידיים ובו סאונה, ג'קוזי ובריכה מכוסה. המחיר 25 אירו לפני הצוהריים ו-29 אירו אחר הצוהריים.

פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי. ניר חן, מערכת וואלה! NEWS
המרחבים האינסופיים של השלג הזכירו לי מדבר לבן/מערכת וואלה! NEWS, ניר חן
פראדיסקי לה פלאן בצרפת סקי. ניר חן, מערכת וואלה! NEWS
המחיר של 45 אירו אינו מבהיל את התיירים. גלישה במזחלות/מערכת וואלה! NEWS, ניר חן

נעליים שאפשר לדמותן למחבטי טניס

בין שני האתרים הגדולים, לה-פלאן ולס-ארק, ממוקם אתר סקי נוסף, Peisey-Vallandry. גיא עמוק מפריד בין אתר זה ללה-פלאן. בכדי לחבר בין שני האתרים נבנה קו רכבל - ואנואז-אקספרס - בן שני ק"מ ובגובה 400 מטרים. הקרוניות שלו הן בעלות שתי קומות והן יכולות לשאת 180 גולשים בנסיעה קצרה אחת. בתי המלון בנויים עץ ואבן ואין רבי קומות. במרכז הכפר ממוקם בר עם מרפסת פתוחה והגולשים מבלים שם לקול צלילי מוסיקה רועשת ושלג שלא מפסיק לרדת.

מתחנת הרכבל באתר הסקי פייסי-ואלנדרי יצאנו להליכת שלג (snowshoeing), עם נעליים שאפשר לדמותן למחבטי טניס. הצעידה איטית לאורך השביל המסומן. אי אפשר שלא להתפעם מהנוף הלבן שמקיף אותנו מכל עבר. פסגות ההרים העצומים המכוסים לבן מדגדגות את העננים, ובאופן כללי התחושה סוריאליסטית מאוד. לאחר שעה של הליכה (שלושה ק"מ), בפאתי היער, מגיעים לקאפלה - Notre Dame des Vernettes - הממוקמת בגובה של 1,816 מטרים. לפני שנים אחדות הכנסייה שופצה והמראה בתוככי המבנה מרהיב.

לאחר הליכה רגועה הגענו אל מסלול הגלישה במזחלות (bobsleigh) שבלה-פלאן. אנו עשינו את המסלול האולימפי ב-145 שניות בהגיענו למהירות של 80 קמ"ש. המחיר של 45 אירו אינו מבהיל את התיירים. גלישה על מזחלות הרתומות לסוס (ski joëring) מצויה גם היא בהיצע, וכך גם גלישה עם מזחלות הרתומות לכלבים. אטרקציות נוספות שניתן לעשות באיזור הזה - גלישה על גבי מזחלת במורד - ובריכת שחייה סגורה.

חשוב לציין שבטיול הזה נתקלנו בתיירים חובבי סקי מקצוענים וגם כאלה שלהם זו הפעם הראשונה בהתנסות עם המגלשיים. גם משפחות עם ילדים ראינו פה, וכמובן, שמענו סביבנו לא מעט עברית. כל אחד ואחת יכולים למצוא פה את חלקת האלוהים שלו.

אתר לס-ארק פותח שעריו גם בחודשים יולי ואוגוסט, ואז ממלאים מים בבריכה הפתוחה לצד פעילויות אופייניות לעונה שעיקרם טיולים בטבע, ברגל ובאופניים (גם חשמליים). המחירים נמוכים בהרבה בהשוואה לחורף.

*הכותב היה אורח של משרד החוץ הצרפתי וחברת טרנסאוויה

ניר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully