וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שתל אביבים חייבים. בעצם גם ירושלמים וחיפאים

12.4.2018 / 8:06

בית הקפה השכונתי, מכונית אורבנית מתקדמת וחיית המחמד שמחברת אתכם לשכנים: אם אתם גרים בסיטי, זו הרשימה בשבילכם

בניין עיריית תל אביב ומגדל גן העיר על רקע גורדי שחקים. ShutterStock
יש כמה דברים שיהפכו את החיים האורבניים לכיפים יותר/ShutterStock

תמיד יחכו לך

הסרטים ותוכניות הטלוויזיה קיבעו כבר את מיתוס העיר הגדולה: מנוכרת, קשוחה ומחוספסת, שאוכלת את התמימים והמחייכים, הידידותיים ואלה שממש הולכים ברחוב ואומרים "שלום" לכל מי שהם רואים.

זה לא מאוד רחוק מהמציאות בכל מטרופולין, אבל אין סיבה שתיפלו לזה ותתנו לאחרים להרוס לכם את חווית הסיטי. זה יכול להיות כלב, חתול או אופציה מעט יותר אקזוטית - הדרך הבטוחה לנצח כל עוינות אנושית היא חבר שאולי לא מבין את השפה, אבל מכיר אתכם יותר טוב מכולם, והופך מהר מאוד לשותף העירוני המושלם. לא סתם ערים גדולות מוצפות בחיות מחמד - גינת הכלבים, הפארקים והשדרות הן מקום מושלם להכיר את השכנים לרחוב בטיול משותף שמתגלגל לקפה.

גינת כלבים גן מאיר. כרמי צדוק,
גינת כלבים בתל אביב/כרמי צדוק

חיית הגה

כל אורבניסט יודע לדקלם במהירות כמה תלונות קבועות על קשיי התחבורה בעיר הגדולה, על המערכת הציבורית המקרטעת - והיא מקרטעת בכל עיר בעולם כמעט - ועל היעדר החנייה. אבל מה בדיוק אמור בן אדם לעשות כשהוא מוכרח להיות בתנועה יומיומית, להתניע בבוקר ולחזור מהעבודה בערב, או סתם לזוז בלי שמישהו אחר מקרקע אותך לאזור המיקוד? כלומר, אופניים או הליכה ברגל זה תמיד נחמד, אבל כשממש צריך גלגלים - לא עדיף להיות בצד הנכון של ההגה?

אחד הפתרונות הפופולריים בעולם הוא מכוניות קומפקטיות, שיקלו עלינו למצוא חניה, ויהיה גם מעוצבות ומאובזרות. לקסוס CT החדשה, לדוגמה, היא מכונית אורבנית מושלמת - גם חדשנית מבחינה טכנולוגית וגם חסכונית וסביבתית בזכות מערכת היברידית שמובילה לנתוני צריכת דלק וזיהום אוויר חסרי תקדים בקטגוריה - ואפילו מחיר אטרקטיבי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לקסוס CT. יחצ,
בעיר חייבים מכונית קומפקטית ומאובזרת/יחצ

לאכול את העיר

משלוחים וטייק-אווי, דוכני רחוב ומסעדות גורמה - אחד הדברים שמעסיקים אותנו נון-סטופ הוא המקום שבו נאכל את הארוחה הבאה שלנו בעיר, ואם אנחנו ממילא כל הזמן חושבים על זה, למה שלא ננצח את כל השאר בדרך לביס המושלם?
כי בלי לשים לב, "המקום הכי טוב בעיר" הוא כבר מזמן לא באמת המקום הכי טוב בעיר, אלא בעיקר הלוקיישן שהתפרסם הכי הרבה, שנכנס לרשימות יחסי הציבור הנכונות, ושעשה לעצמו שם. התוצאה: תורי ענק, באזז קצת מטרחן והיעדר מקום פנוי גם למי שגר ממש ליד.

אתם יודעים יותר טוב כמובן. כל מי שגר בעיר ובאמת מסתובב בה וחי אותה יודע איפה בדיוק כדאי לשבת ואיפה זו סתם מלכודת או בועה תיירותית. לפעמים המנה המושלמת, הבר השכונתי המפנק, בית הקפה שיודע איך קוראים לכם מחכים בסך הכול שני רחובות הצידה, ובעל הבית שלהם יידע להעריך הרבה יותר את הנאמנות שלכם אליו. זה בדיוק המקום "לארח" את החברים, ליהנות מקצת שקט עם בני הזוג או לחבר את הלפטופ ולעבוד.

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מקום קבוע "לארח" את החברים, ליהנות עם בני הזוג או לעבוד בשקט/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אין כניסה להליכונים

ואם כבר אוכל ובר שכונתי ומסעדת פועלים שאף אחד לא מכיר - הגיע הזמן שנעשה קצת ספורט. אז ברור שלחדרי הכושר הענקיים ששטפו בשנים האחרונות את "ערי השינה" בעולם אין מקום בסיטי גדולה, ועוד יותר ברור שאתם לא צריכים אותם בכלל.

זה יכול להיות ג'וגינג אורבני בין הרחובות והאנשים, כדורסל או כדורגל בפארק עם שחקנים לקבוצה שהכרת רק לפני חמש דקות, סאפ רטוב כשהשמש מאפשר או אפילו מטקות. אנחנו לא בררנים כשמדובר במחוגי הקלוריות והאנרגיה, אבל דבר אחד כן ברור לנו מזמן: כשהעיר היא מגרש המשחקים שלכם, אתם פשוט חיים יותר טוב.

להסתכל על כולם מלמעלה

כולם מכירים את נקודת התצפית המפורסמת של כל עיר, אבל היא בדרך כלל אטרקציית תיירים מעט נדושה, כזו שנשחקה כבר אינספור פעמים - ומכל זווית אפשרית - באיסנטגרם.
לכם, אלה שחיים את העיר באמת, יש כבר היכרות עמוקה עם המרפסות השוות שלה, הגבעות שאף אחד לא מכיר או סתם גגות החניונים שאולי נבנו בשביל מכוניות, אבל מזמן כבר היו צריכים להיקרא "הנוף הכי טוב שאף אחד לא מכיר".

לכל עיר יש נקודה כזו, וברגע שמצאתם אותה אתם זוכים בבת אחת בשלושה דברים: נוף עוצר נשימה, ניתוק מהיומיום העמוס והמתיש - ובעיקר "תעודת תושב" על אמת.

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully