וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עושים unplug: חמישה מקומות מדהימים לחופשה שתנתק אתכם מהעולם

3.6.2018 / 8:31

כל צבעי הטבע בניו זילנד, פינוק אינסופי במלדיביים, חופשה אולטימטיבית באגם ציורי בסלובניה, סצנות מהפנטות בהרי הרוקי והרפתקה בפיורדים של נורבגיה. קבלו את המקומות שיגרמו לכם להתנתק ויאפשרו לכם להיטען כדי להתחבר לעצמכם

לפעמים, כדי להתחבר באמת - לעצמכם, לאחרים, למקומות - צריך בראש ובראשונה להתנתק. זה נשמע כמו פרדוקס, אך זוהי אמת מוחלטת. כדי לקחת הפוגה ממרוץ החיים, כדאי לשבור שגרה באופן נכון וחכם צריך לעשות unplug, כלומר להתנתק ולצאת בסטייל אל כמה מהמקומות היפים ביותר כל פני הגלובוס. הנה כמה מקומות שבהם ה-unplug שלכם יהיה מושלם, אז הכינו את הדרכונים.

כל צבעי הטבע בניו זילנד

קחו את הספר עם הסצנות הכי פנטסטיות, הכי מהממות, הכי "לא מהעולם הזה". כעת הפכו אותו לסרט קולנוע. היכן תעשו זאת? בדיוק במקום שעשה זאת הבמאי פיטר ג'קסון, שבחר בניו זילנד כתפאורה ל"שר הטבעות".

ניו זילנד, המשמשת "סוף העולם", במובן בחיובי של הביטוי, היא מדינת איים שבה שני איים מרכזיים ומספר איים קטנים יותר. כאן, בדרום-מערב האוקיינוס השקט, נדמה כי היקום ברא גן עדן לאוהבי הטבע, ההרפתקאות ובמיוחד - עבור מי שמחפשים אחר התנתקות מבורכת.

אז מה תהיה ההרפתקה שלכם כאן? אל תעזבו את המדינה מבלי לטייל שבחצי האי קורומנדל (Coromandel), שבו דיונות חול נהדרות, סלעים געשיים ובריכות מים חמים ולנסוע ב"דרך היין" ( Wine Trail), שמתפתלת לאורך של כ-500 קילומטרים ומעוטרת בכרמים, יקבים ויינות טובים.

רוצים עוד? תוכלו לערוך טרק לצד נהרות שוצפים ורכסים מושלגים באלפים הדרומיים (Southern Alps), להתענג על חיי הבר המסעירים בטיולי הליכה או אופניים בחצי האי אוטגו (Otago), לחרוש את מערב האי הצפוני על אופנוע, במסע שמתחיל בעיר וולינגטון (Wellington) או לצפות בדולפינים, פינגווינים, כלבי ים ולווייתנים באזור מצר קוק (Cook). ואחרי שצברתם חוויות לנמשה ונופים לעיניים, אתם מוזמנים כמובן להתמסר לפינוקים אורבניים באוקלנד (Auckland), העיר הגדולה והתוססת במדינה.

רגע ה-unplug שלכם: הפלגה במצר מילפורד (Milford Sound), שקירות הסלע שלו מתרומיים לגובה של 1,200 מטרים, וסביבכם מאות מפלים הנשפכים אל מי הפיורד. שם, מוקפים במים, יערות ושמיים, תחוו את אחד מאתרי הטבע המיוחדים בניו זילנד.

ניו זילנד. ShutterStock
שפע אטרקציות. ניו זילנד/ShutterStock

האיים המלדיביים: עיסוי לנפש

אי שם באוקיינוס ההודי, כ-700 קילומטרים מדרום-מערב לסרי לנקה, ממתין לכם חיבור אמיתי, ששלווה גדולה שורה עליו. למעלה מ-1,100 איים מאכלסת המדינה הזו, כאשר קרוב ל-200 מהם מיושבים. התוצאה היא מאות כתמים לבנים-זהובים, מעוטרי עצי קוקוס, הטובלים בים טורקיז להפליא. אז כן, זו בדיוק התמונה שעולה בראש של כל מי ששומע את צמד המילים "חופשה אקזוטית".

אם תיאותו לחלץ את עצמכם מהמלונות המפנקים, מחדרי הספא הממכרים ומהחופים הלבנים, תופתעו לגלות שהאיים המלדיביים הם גם טבע פראי, בראשיתי, בדמות יערות עבותים ואתרי צלילה בלתי נשכחים. למעשה, אם מעולם לא צללתם, תוכלו אפילו לערוך כאן קורס צלילה. למעשה, אין מקום מתאים מכך. חוששים מצלילות? גם שנירקול של שעה ארוכה יפתיע אתכם. כך או אחרת, יותר ממומלץ לנטוש את האי "שלכם" ולצאת לשייט ולסיור באיים בלתי מיושבים. כי לא רק הגוף צריך עיסוי טוב, אלא גם הנפש.

רגע ה-unplug שלכם: שבו מול הלגונה ולגמו קוקטייל או שוטטו על קו החוף וגלו נופים שאי אפשר להתרגל אליהם. כי בטן-גב היא לא מילה גסה. להיפך, היא צורך קיומו לנפש, במיוחד בעידן שבו הכל קורה מהר, מהר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אי מלדיבי בצורת לב, האיים המלדיביים. ShutterStock
מקום לא רע להתעורר בו בבוקר. האיים המלדיביים/ShutterStock

אגם בלד בסלובניה: נופש אולטימטיבי

יש מי שנשבעים שהדרך הטובה לחוות את אגם בלד (Bled) במיטבו היא לרכוב סביבו באופניים. יש מי שיטענו שהדרך הטובה היא לשוט לאורכו ולרוכבו, יש מי שיעדיפו להעפיל אל טירה עתיקה סמוכה ולצפות בו מלמעלה, ויש מי שיחליטו כי הדרך הטובה היא להתמסר אליו היא פשוט לשחות, לצלול ולטבול בו במשך ימים ארוכים. וכולם צודקים.

סלובניה קטנה מעט בשטחה מישראל, אך מציעה מגוון נופי מפעים, כאשר היפים ביותר הם אלה שסביב אגם בלד. ממנו מדלגים לטיולים בסביבה - בין אם למערת פוסטוניה (Postojnska jama), אחת ממערות הנטיפים היפות והגדולות בעולם, ובין אם לקניון וינטגר (Vintgar) הסמוך מאוד לאגם, המציע הליכה מרגשת ורוויות אדרנלין על שבילים המקובעים למצוקים, מעל נהר שוצף.

אך הבסיס הוא כאמור אגם בלד, פינה של פסטורליות פוטוגנית לעילא בלב אירופה. חופי האגם שוקקי חיים - יש בהם בתי מלון ממש על קו המים, בתי קפה ומסעדות שיקיות, חופי רחצה, שפע של אפשרויות לספורט מים, מסלולי הליכה ורכיבה נעימים ובעיקר - אווירה של נופש כמו שנופש צריך להיות: רגוע.

רגע ה-unplug שלכם: בלב האגם יש אי שבו טירה מרשימה. מומלץ לשוט אליו, ושם, כשאתם מוקפים במי האגם, בהרים נישאים ובדממה מלאת הוד, תתחברו לטבע דרך השקט.

אגם בלד, סלובניה. ShutterStock
פינה של פסטורליות פוטוגנית לעילא בלב אירופה. אגם בלד/ShutterStock

סצנות נשגבות בהרי הרוקי

כאשר מישהו מספר, בעיניים נוצצות, על טיול בהרי הרוקי (Rockies Mountains), הוא ככל הנראה מדבר על הרי הרוקי הקנדיים. לא שהרי הרוקי בצד האמריקאי לא יפים, להיפך. הם נהדרים, אבל דווקא בצד הקנדי, הם מספקים סצנות נשגבות.

ובצד הקנדי, הנדמה כנידח יותר, אף מתעצבת תחושת ההרפתקה, הריחוק והניתוק. וזה בדיוק מה שאתם רוצים שיקרה לכם בחופשה.

הרי הרוקי ("הרוקיז", בשבילכם), הם רכס אדיר שמתרומם בצדה המערבי של צפון אמריקה, ונמתח לאורך של כ-4,800 קילומטרים ולרוחבה של מאות קילומטרים. כדי להתמסר לשרשרת ההרים הזו, המושכת אליה טיילים ותיירים בכל ימות השנה, מומלץ לכם להשיב בחיוב לכל מה שהיא מציעה: מסלולי הליכה בשמורות טבע מיוערות, לינת קמפינג באתרים מוסדרים שבהם תפגשו אוהבי טבע מכל רחבי העולם, לצאת לשייט, לצאת לשייט באגמים ואפילו לצאת למסע בלתי נשכח בקרוואן.

כאמור, חובבי ההליכה לא ישבעו. ניתן לבחור במסלולים משפחתים קלילים של קילומטרים ספורים, או לצאת לטרק מאתגר של שבוע ויותר, באזורים שבהם עולם חי עשיר. כל אחד והרוקיז שלו. כך או אחרת, הטיול שלכם יביא אתכם אל שתיים משמורות הטבע היפות בחלק זה של היבשת שמורת ג'ספר (Jasper) לשמורת באנף (Banff).

רגע ה-unplug שלכם: הרי הרוקי ינתקו אתכם תוך כדי תנועה. ברכס האדיר הזה תוכלו לנהוג ברכב במשך שעות בלב נופים שמפתיעים מחדש בכל עיקול. בין שמורת ג'ספר לשמורת באנף נמתחת אחת הדרכים הקסומות בצפון אמריקה - כביש מס' 93, המכונה "דרך שדות הקרח" (Icefields Parkway), 268 קילומטרים שייקחו אתכם אל כל הטוב שהרוקיז מציעים: פסגות אדירות, יערות עבותים, אגמי טורקיז, נהרות אימתניים ושאר פנינות טבע שיגרמו לכם לתהות מדוע לא עשיתם את זה עד עכשיו.

אגם מוראין הרי הרוקי קנדה. ShutterStock
אגם מוראין בהרי הרוקי הקנדיים/ShutterStock

הרפתקה צפונית בפיורדים של נורבגיה

למרות המראה הפסטורלי להם, מרתק לדעת כי היווצרותם הקדומה של הפיורדים טמנה בחובה דרמה גיאוגרפית אדירה, שחרצה בנוף שקעים, אגמים ורכסים. בין אם מדובר ברעש אדמה ובין בקרחון ענק ש"פיסל" את הנוף - התוצאה היא בהחלט עוצרת נשימה. אז צאו למסע בין פיורדים, כי כאן, בנורבגיה, יספקו לכם הלגונות הענקיות הללו מראות שאי אפשר לשבוע מהם.

בעבר שימשו הפיורדים כנמלים טבעיים שלצדם התפתחו יישובים קטנים של דייגים וסוחרים, והשילוב הזה - של לשונות ים אדירים, יבשה ירוקה וכפרים פסטורליים - בהחלט מצית את הדמיון.

הפיורד הידוע מכולם הוא פיורד גייראנגר (Geirangerfjord), שאף הוכרז אתר מורשת עולמית. אורכו כ-15 קילומטרים והוא מעוטר במפלים נהדרים וסביבו פסגות מושלגות. אל תוותרו גם על הפיורד הארוך בנורבגיה, הלא הוא פיורד סוגנה (Sognefjord), שאורכו כ-205 קילומטרים. פיורדים מומלצים נוספים הם פיורד ארלנדס (Aurlandsfjord), שממש יפציר בכם לצלמו מכל כיוון וכן פיורד נרייפיורד (Naeroyfjord) הצר, שאורכו 18 קילומטרים והוא עטוף בפסגות נישאות.

ועם כל הכבוד לפיורדים, אל תשכחו שנורבגיה היא הרבה יותר מכך. היא מפגש עם קרחונים אדירים וערים תוססות, תרבות מרתקת וקולינריה בלתי שגרתית, ובעיקר - דרכי נוף מפותלות וציוריות, שייקחו אתכם אל כל הטוב הזה.

רגע ה-unplug שלכם: צאו לשייט בין הפיורדים. זה יכול להיות שייט קצר ובלתי מחייב של שעות ספורות או הפלגה בלתי נשכחת מהעיר ברגן (Bergen) צפונה, במסע שאורך כמעט שבועיים, ומאפשר לכם לרדת באחת משפע של נקודות עניין, ולהמשיך הלאה שוב ושוב. הרפתקה צפונית אמיתית.

אישה מצלמת את הפיורד גייריינגר, נורבגיה. ShutterStock
מושלם. פיורד גייראנגר בנורבגיה/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully