וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הציור הזה משנת 1937 הוא הוכחה שאפשר לחזור אחורה בזמן?

27.8.2017 / 8:54

במרכז הציור רואים אדם האוחז בחפץ מלבני, בדיוק בגובה העיניים, ומתעמק בו כאילו כתוב בו משהו. אבל מה שממש מגביר את המסתורין זו התנוחה של האגודל שלו, כאילו הוא מדפדף

צילום מסך

מכונות-זמן הן אמנם נחלתם של ספרי וסרטי המדע הבדיוני (למרות שתיאורטית אם אי פעם תומצא מכונת זמן, הרי שהיא כבר הומצאה) אך מדי פעם צצות עדויות מוזרות שנראות כאילו אולי אנחנו לא באמת מעודכנים במה שקורה בקדמת הטכנולוגיה.

הפעם מדובר בציור משנת 1937 בשם "מר פינצ'ון וההתיישבות בספרינגפילד" של האמן האיטלקי אומברטו רומנו. הציור מתאר את המפגש של מתיישבים אירופים עם שני שבטים מקומיים באזור ניו-אינגלנד של היום, בצפון מזרח ארה"ב. ניתן לראות בו אדם הכפות לסד עינויים, שור מציץ, מכשפה על מטאטא וגם אדם האוחז בחפץ מלבני, בדיוק בגובה העיניים, ומתעמק בו כאילו כתוב בו משהו.

סמארטפון בציור ישן. צילום מסך
"מר פינצ'ון וההתיישבות בספרינגפילד" של האמן האיטלקי אומברטו רומנו./צילום מסך

המבט של הדמות האוחזת בחפץ המסתורי מזכיר מאוד את פרצופם של אלו השקועים בפייסבוק בזמן פעילות חברתית וקשה שלא לשים לב לדמיון בין המלבן לסמארטפונים של היום. או שאולי הוא פשוט היה מרוכז בסלפי. מה שהגביר את סקרנות הגולשים היא העובדה שהאגודל שלו זקורה כאילו היא משמשת לדפדוף.

אמנם את תגובתו של הצייר, שמת בשנת 1982, אי אפשר להשיג כרגע אבל אחרי שהרשת התמלאה בתיאוריות קונספירציה החלו כמה גולשים לנסות ולהעניק פרשנות מעט פחות בדיונית. לטענת חוקרת מאוניברסיטת פנסילבניה, הדמות במרכז הציור היא ויליאם פינצ'ון, סוחר פרווה שנולד בשנת 1590, כ-400 שנה טרם חשיפת הסמארטפון הראשון, הקים את העיירה ספרינגפילד והרבה לעסוק במראה החיצוני שלו. לכן, טבעי ביותר כי החפץ המדובר הוא פשוט מראה. אחרים טוענים כי מדובר בספרון תפילה.

מה אתם אומרים, האם מדובר בחפץ עתידני שלא אמור להתקיים בתקופת הזמן הזו, או פשוט גולשים משועממים המעניקים פרשנות מסתורית לחפץ בעל דמיון כללי לסמארטפון, בדיוק כמו שאדם המחזיק לבנה ליד הראש ייראה כאילו הוא מדבר במכשיר קשר פרמיטיבי? טקבקו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש, 32 לייקים!/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully