וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפעיל את חמשת החושים: הריגושים שהכי מקפיצים לנו את הדופק

24.12.2017 / 7:58

שגרה היא טובה, אבל יציאה מהשגרה טובה יותר. אפשר לתבל את היומיום שלנו בקצת יותר אדרנלין ובלי הרבה מאמץ. איך נוכל ליצור לעצמנו ריגושים גדולים וקטנים בחיים? התשובה בפנים

צניחה חופשית. ShutterStock
בתוך שגרת היומיום חייבים מדי פעם להקפיץ את האדרנלין/ShutterStock

"יש אנשים שמטפסים על הרים, יש אנשים שצונחים מגבהים, יש אנשים שרוכבים על סוסים, ויש כאלה שגומאים מרחקים". אריק איינשטיין אולי אהב להיות בבית, אבל גם הוא הבין היטב שרוב האנשים האחרים בעולם דווקא מחפשים ריגושים. בתוך שגרת היומיום של כל אחד מאיתנו, אנחנו נתקלים מדי זמן מה בצורך למשהו אחר, שונה, כזה ש"יקפיץ לנו את הדופק" ויספק חוויה לכל חמשת החושים.

קופצים אל תוך החוויה

מה למשל? רבים אוהבים היום "להתגרות בגורל", לקחת סיכון מסוים, אבל לעשות אותו בצורה מחושבת ובטוחה. לכן, עסקי הקפיצות הפכו לפופולאריים ביותר. צניחה חופשית לדוגמה, מושכת עוד ועוד הרפתקנים, שנדהמים מהנוף הנפרש לנגד עיניהם ברגע בו הם יוצאים מהמטוס, כאשר לגופם מצנח בלבד (ומדריך צניחה). בישראל לא חסרים נופים מרהיבים ומקומות נהדרים לצניחה חופשית, אבל החוויה האולטימטיבית ככל הנראה מחכה לכם בניו זילנד, הוואי וקייפטאון, דרום אפריקה. מלבד צניחה חופשית, גם קפיצות בנג'י הן אופציה, מהירה יותר מצניחה חופשית, אם זה הכיוון שלכם. במידה שאתם בוחרים ללכת בגדול, היעד המושלם הוא גשר רויאל גורג' בקולורדו, שם קופצים מגובה 321 מטר. רוצים ללכת יותר "פריסטייל"? תוכלו למצוא צוק טוב, ומים מספיק עמוקים ולקפוץ בחופשיות.

גשר קווארו בסמוך לעיר קווינסטאון, ניו זילנד, ממנו קופצים קפיצת בנג'י. ShutterStock
אתר קפיצת בנג'י בניו זילנד/ShutterStock

נאחזים בסלעים בציפורניים

עד עכשיו עסקנו בדרך למטה, אבל מה לגבי הדרך למעלה? טיפוס על סלעים, בליווי חבלים מיוחדים, או לחלופין, טיפוס רגלי על הרים ייחודיים, הוא ללא ספק חוויה יוצאת דופן. אם יש לכם את הכושר המתאים ואת הכוח הנכון בידיים וברגליים לכך, הנוף המתגלה כאשר מגיעים לפסגה, לצד הסיפוק האדיר שבהצלחה, שווים כל רגע.

שתי מטפסות על פסגת הר מעל אגם בסקטולנד. ShutterStock
לטפס על הר ולראות דברים אחרת/ShutterStock

טסים עם הגלים

אם אתם מעדיפים משהו מאוזן יותר, במקום לקפוץ מגבהים או לטפס אליהם, לימודי גלישה יכולים להתגלות כאפשרות נהדרת. ברחבי הגלובוס ניתן למצוא עשרות, אם לא מאות, חופים עוצרי נשימה. ברגע שתלמדו להתייצב על הגלשן, הגלים כבר יעשו עבורכם את העבודה. וכיוון שאנחנו כבר בתוך המים, קחו עוד כמה הצעות מגניבות כמו צלילה לתוך מערות שנמצאות על הקרקעית ומכילות אוצרות טבעיים מדהימים כמו אלמוגים ודגים נדירים. בגזרה הסוערת יותר, אפשר ללכת על סקי מים הנינוח יחסית, במסגרתו אתם מחוברים לסירה ורק צריכים להישאר כמה שיותר יציבים או על ראפטינג במים סוערים, שם הסיכוי שתמצאו את עצמכם מנסים לתפוס בחזרה את הסירה ההפוכה ולטפס עליה כדי להמשיך במסלול, הרבה יותר גבוה.

גלישת גלים. ShutterStock
תענוג רטוב/ShutterStock

לדהור במכונית יוקרתית

כשזוחלים בפקק בכביש גהה בפרייבט הקטנה יש זמן להפעיל את הדמיון, ולא צריך הרבה כדי להישאב אל הסיטואציה הבאה: אתם נוהגים מכונית יוקרה מפנקת ומפוארת, הכביש מתפתל, בצד אחד הרים ירוקים, בצד השני הים נפרס במלוא הדרו, ואתם באמצע, נהנים מכל עיקול ומכל פנייה. לקסוס משיקה את דגם LC500, אשר דוגל ביצירתיות מעוררת השראה המובילה לשילוב של יוקרה ואיכות. בדיוק המכונית שכיף לרדת בה מהרי הכרמל או "להעלים" איתה את העליות התלולות מים המלח. האמת, זה גם סוג המכונית שיהפוך פקק בגהה, או בכל כביש אחר, לנוח ונינוח יותר.

לקסוס LC500 במבחן דרכים. אתר יצרן
להרגיש את העוצמה בידיים. לקסוס LC500/אתר יצרן

קופצים קרוב לטבעת

ריגושים לחמשת החושים לא חייבים כמובן להיות עד כדי כך אתגריים ופעילים. הם יכולים להיות גם משהו שנראה הרבה יותר שגרתי, אך בסיטואציה הנכונה מתגלה כמושלם. מתי בפעם האחרונה הייתם במרחק נגיעה ונשימה מביונסה, או מלברון ג'יימס? אחרי שנים בהן התרגלנו לשבת במחלקת התיירים במטוס, בשעה שאחרים נהנו להם במחלקה הראשונה, לאחרונה אפשר למצוא עוד ועוד מבלים שמחליטים שזו תהיה ההופעה או זה יהיה המשחק בו הם ילכו על כל הקופה.

הגולדן רינג, הטבעת הקרובה ביותר לבמה בהופעות פופ ורוק, הפכה למצרך מבוקש ומלא עד אפס מקום בהופעות המצוינות שהגיעו לישראל בשנים האחרונות והאמנים גם יודעים שמי שנמצא בגולדן רינג שילם ממיטב כספו. בתמורה, הם מפעילים את המעריצים הקרובים אליהם ומי יודע, אולי בפעם הבאה יתמזל מזלכם לעלות לבמה לדואט עם ג'סטין טימברלייק... לאלה שפחות מתחברים למוזיקה, או לאווירה באותן הופעות, יש אפשרות לקנות כרטיסים לשורות הראשונות באירועי ספורט גדולים. הטראש טוק בין השחקנים, הניואנסים הקטנים והסלב שאולי בדיוק יתיישב לצדכם ויזכה להופיע על המסך במגרש הופכים את האקשן להרבה יותר גדול מאשר במשחק שגרתי.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול נורמן פאוול, טורונטו ראפטורס. AP
לראות את לברון ממרחק של כמה מטרים זאת חוויה יוצאת דופן/AP

להתגלגל למטה

ואי אפשר בלי קצת ביזאר, אז אם בא לכם, נסו לעשות "זורבינג". מה? פשוט מאוד. כל מה שצריך זה כדור גדול ומיוחד (מעין בועה) שמנופח עם אוויר, גבעה טובה ומישהו שידחוף אתכם מלמעלה למטה, אחרי שנכנסתם לתוך הכדור והתמקמתם בנינוחות. בגדול, בהתחלה תרגישו כמו עכבר מעבדה שרץ על גלגל. בסוף לעומת זאת, כנראה תרגישו קצת בחילה אחרי אינספור גלגולים. ועוד משהו: כדאי שיהיה מישהו, או משהו, שיעצור אתכם בצד השני של הגבעה.

לרגש את בלוטות הטעם

ואחרי כל האפשרויות הנועזות הללו, יש כאלה שכמו איינשטיין, באמת אוהבים להיות בבית. סוג של להיות בבית לפחות, בין ארבע קירות בטוחים ורגועים. אבל גם עבור אלה יש אופציות מעוררות חושים. מדריך מישלן המיתולוגי פועל כבר למעלה ממאה שנה ומציע כיום כ-100 מסעדות עם שלושה כוכבים, במקומות שונים בעולם. הגעתם לניו יורק סיטי? תוכלו למצוא לא פחות משש כאלה. גם בצרפת, יפן, גרמניה וספרד לא חסר, אבל יש גם יעדים פחות שגרתיים כמו מקאו הסמוכה להונג קונג, שם תקבלו, לצד ארוחת אגדית (ולא זולה) גם את הנופים עוצרי הנשימה של הים הסיני. אם אתם לא רוצים ללכת רחוק כל כך, ביוון, מרחק שעה וקצת טיסה, אפשר למצוא לא פחות מ-20 מסעדות עם כוכבי מישלן. גם טעים וגם קרוב.

מסעדת נודלס בסינגפור עם כוכב מישלן. GettyImages
מסעדה שתרגש את בלוטות הטעם או אפילו דוכן הרחוב בסינגפור שעשה היסטוריה וקיבל כוכב מישלן/GettyImages
וואלה! NEWS בשיתוף לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully