וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן המסובך ואיכות החומרים: כך מייצרים מכונית יוקרה

15.4.2017 / 8:27

התרגיל המפתיע שאמני הייצור חייבים לעבור, החומרים שנאלצים לעמוד במבחני אש ומים והעיצוב המפואר שנוצר על ידי מגע יד אדם בשילוב הטכנולוגיה הכי מתקדמת בעולם הרכב. מאחורי הקלעים של ייצור לקסוס LC500

לאחרונה פורסם כי מכונית הלקסוס LC 500, מפס הייצור של מותג היוקרה היפני, תככב בסרט הבא של אולפני מארוול "הפנתר השחור", במסגרת שיתוף פעולה בין ההפקה למותג היוקרתי. ביצועי הכביש ועיצובו הספורטיבי והחדשני הובילו לבחירה בו. מראהו נוצר בהשראת עיצוב מודרני, שמשולב באופן מעורר כבוד עם עיצוב יפני מסורתי - קומבינציה שהחברה מקפידה עליה מיומה הראשון.

עבורנו זו הזדמנות מצוינת לנסות ולהבין מה עומד מאחורי העיצוב, ההנדסה והייצור של רכב היוקרה. מהצרכים של הנהגים, דרך הכשרת המעצבים-אמנים והקפדה על איכות חומרים ועד הפיתוחים הטכנולוגיים השונים. כל אלה נועדו לספק נוחות מקסימלית וחוויית נהיגה עוצמתית. איך מייצרים שילוב של איכות ויוקרה? בואו נצא לדרך.

עבודה לאמנים בלבד

תהליך העיצוב והנדסת המכוניות של לקסוס LC500 הוא בהשראת אמנות יפנית מסורתית. עיצוב הפנים והחוץ ברכבי היוקרה של מותג רכב זה הוא מלאכה עדינה, מוקפדת ומלאת פרטים, שמשלבת בין רובוטיקה וטכנולוגיה מורכבת ומתקדמת לעבודת יד בדרגה אמנותית שחייבת להיות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית.

"היד האנושית מדהימה, יש בה מעל 2,500 עצבים בכל סנטימטר", אומר רוברט לופטון, מנהל צוות אמני הייצור (Craftsman) במפעל לקסוס בקנטקי, שבארצות הברית, "עכשיו תשאלו איך כל זה קשור לייצור רכב? בפשטות - אפילו עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש היום, היד האנושית היא חיונית לגימור הסופי המושלם, שאותו ניתן להשיג רק בעזרת ידיו של אומן מיומן".

מעצב פנים של הרכב בלקסוס מאומן להיות בדרגת "טקומי", שמשמעותה הפשוטה ביפנית היא אומן בדרגה הגבוהה ביותר. בחברה יש מספר מעצבי-על בדרגה הזו, שאמונים לשמור על רמתם הגבוהה של כל מעצבי לקסוס. כדי שמעצב יגיע לדרגה זו, כל אומן פנים בחברה נדרש לעמוד במבחן אוריגמי מורכב במיוחד - יצירת חתול בקיפול נייר (אוריגמי) ביד הלא דומיננטית שלו ותוך פחות מ-90 שניות. בדיוק כפי שאתם יכולים לראות בסרטון הבא.

מאחר שהטכנולוגיה משתכללת והדרישות עולות בהתאם, ועל מנת לוודא שכל הטכנאים והמעצבים במפעל עומדים כל הזמן בסטנדרטים הנדרשים לייצור רכבי היוקרה, בחברה דואגים לספק הכשרה אינטנסיבית לפיתוח המיומנויות והיכולות של צוותי ההנדסה והעיצוב לאורך כל השנה. להיות "טקומי" זה אומר להיות המאסטר בתהליך הייצור, להכיר כל פרט ופרט בתהליך, להכיר את המכונות וכל החלקים שאתה בונה ומרכיב באופן מושלם.

לפני שטכנאי הייצור עולים לפס הייצור עצמו הם עוברים שעות רבות של אימונים על דגמי רכבים שהוקצו למטרה הזו. ציוד האימון גם כולל "שולחן סנסורים" שנועד לאמן את ידיהם להרגיש בדיוק היכן כל חלק אמור להיות מורכב, ולזהות מתי ההרכבה אינה מדויקת.

לאחר מכן, עובר אמן הייצור על כל הגימורים של הרכב כדי לוודא שהכול יושב במקום באופן מושלם. רק לאחר שעברו את כל המבחנים בהצלחה והוכיחו מיומנות רבה וגבוהה ביותר, הם מוגדרים כאמני ייצור ורשאים להעלות על פס הייצור. "מעל 1.5 מיליון שעות אימון עוברות עד שאנחנו בכלל מגיעים להציג דגם חדש של לקסוס", מעיד מייק ברידג' מנהל מערך ההרכבה של החברה.

לקסוס LC500. יצרן, אתר יצרן
לקסוס LC500/אתר יצרן, יצרן

בפנים הרכב נעשה שימוש בכיסויי עור שנבדקים בקפידה על מנת לשמור על עמידותם לאורך זמן רב. בחברה מספרים כי אמני הייצור של לקסוס עורכים מבחנים ידניים שונים לעור בו משתמשת החברה. בין המבחנים ישנם בדיקות עמידות לאש, לחות, מים, זיעה, קרח, שמן, גריז, דלק ועוד. בדיקה נוספת שמבוצעת היא מבחן המפתחות - מניעת אפשרות שאלו ישרטו את מושבי העור או יפגעו בו. בסך הכול עוברים מושבי העור סדרה של מעל 30 מבחנים שונים ובחברה מבטיחים כי העור בו הם משתמשים ינצח את מבחן הזמן.

באירוע חשיפת לקסוס LC 500 סיכם בריאן בוליין, מנהל הייצור והשיווק של החברה, סיכם את כל עבודת העיצוב, ההנדסה והייצור של הרכבים. "לקסוס משתנה ומציגה פלטפורמה חדשה לגמרי ברכבי LC 500", אמר בוליין , "הפלטפורמה שפיתחנו הולכת לשנות את כל ההרגשה שמספקים רכבי החברה והיא נועדה על מנת לוודא שנהגי לקסוס ירגישו מחוברים ברכב, ויקבלו את חוויית הנהיגה הכי טובה שסיפקנו אי פעם".

וואלה! NEWS בשיתוף לקסוס
  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס LC500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully