וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקליטן, המאהב והישראלי החצוף: מסעדות הגורמה הלוהטות בעולם

29.10.2017 / 10:34

הזוג משיקגו ידגמן רומנטיקה במטבח, כוכב הרוק הברזילאי יחפור באמזונס את הצלחת שלכם והירושלמי הברברי ירקיד את כל לונדון עם אוכל מבירת ישראל. מסע מעורר תיאבון בין התפריטים והמקומות הטובים על הגלובוס

במקומות רבים בעולם אוכל הוא כבר מזמן לא מצרך קיומי. אנשים לא אוכלים כדי לשרוד אלא כדי ליהנות. האוכל תופס חלק גדול מהיומיום שלנו גם כשאנחנו לא ממש לועסים. אנחנו מדברים על מסעדות שביקרנו בהם, נזכרים במנות שמחזירות אותנו לבית, קוראים ביקורות, צופים בתכניות בישול, מנסים טעמים חדשים ונהנים מהעונג שגורמת ארוחת גורמה.

אחת החוויות שישראלים נהנים מהן בחו"ל הוא לאכול מהאוכל המקומי ולהיחשף לתרבות המקומית בדרך נוספת. אז הנה כמה מסעדות גורמה מפתיעות ונחשבות שכדאי לכם להגיע אליהן בנסיעה הבאה שלכם לחופשה.

ביס ממבט ראשון

האהבה מובילה אנשים לעשות דברים משוגעים, תשאלו כל קארי ברדשואו באשר היא, אבל דיוויד ואנה פוסיי דילגו בקלילות על הסצנות הגרנדיוזיות שתסריטאי הקומדיות הרומנטיות ודאי היו כותבים עבורם, והחליטו לפתוח יחד את אחת המסעדות המבטיחות בשיקגו. משוגעים, כבר אמרנו?

elske (אהבה בדנית) רומזת כבר בשמה על נקודת המוצא של השניים: פשטות סקנדינבית מודרנית ומינימליסטית, נטולת גימיקים או ניקור עיניים, אבל מלאת טעם. יש סלט עגבניות מעושנות וביצים מקושקשות רכות לצד עוף קונפי, יש לובסטר אלוהי וסרטן שמשתווה לו, אבל הכי שווה הוא פשוט להזמין את תפריט הטעימות הסביר בתמחורו (85 דולרים לשמונה מנות), שמאפשר הצצה ראויה לחיים מלאי אהבה.

כאן הטבחים מגישים ללקוחות את המנות שהם עצמם יצרו במטבח, וההחלטה הזו מובילה למעין מבוכה מקסימה, ולשבירת כל קרחוני המסעדות הקיימים. מבט נוסף על הטפט בשירותים (שצויר על ידי אנה) או על הציור מאחורי הבר (אחיו של דיוויד) סוגר את כל סימני השאלה שעוד נותרו ומותיר רק אחד מרכזי: האם אתם מוכנים להתאהב?

אלוהים הוא ה-DJ, והשף

איך משלבים מטבח גורמה עילי עם וויב ברזילאי פראי? כיצד מטפסות נמלים מהאמזונס עד למקום ה-16 ברשימת המסעדות הטובות בעולם? התשובות (הטעימות להחריד, כמובן) מתחילות בניסיון העקר לפצח את אישיותו של אלקס אטאלה. מי שלהט במסיבות הניינטיז כ-DJ מבוקש עשה פנייה חדה הצידה והקים בסאו פאולו, ממש לפני כניסת המילניום, את D.O.M (Deo Optimo Maximo, ברכה לאלוהים האדיר), ומאז הפך לדוגמה מייצגת בכל פעם שמישהו מנסה להסביר למה שינוי קריירה הוא דבר מבורך.

אטאלה מתקרקס בכישרון בין עשבים מקומיים שמעקצצים על הלשון ותירס לבן, שורשים מקומיים ששימשו עד כניסתו למטבח בעיקר את תעשיית הקוסמטיקה ולבבות דקל שמשתדכים להמון חמאה, מרווה ולאבקת פופקורן. והנמלים? בואו רק נאמר שמורשת האמזונס מגיעה עד לצלחת שלכם.

גאווה ישראלית

לא שאסף גרניט, אורי נבון וצוות "הברברי" היו זקוקים לחיזוקים נוספים מהתקשורת, אבל כש"טיים אאוט לונדון" בוחר בך למסעדה הטובה ביותר בעיר, גם האנשים שהדליקו את ירושלים יכולים לסמן וי בריטי גדול.

האחות הקטנה של "הפלומאר" (שהתברגה למקום ה-47 בבחירת העיתונאים והקהל) מעניקה לבירת הממלכה המאוחדת זריקת אנרגיה, שמחת חיים וישראליות נחוצה בהחלט, ומגישה לתושביה אוכל שנע מצפון אפריקה, דרך הים התיכון ועד לישראל הקטנה. כשכרובית יפואית, בייגלה ירושלמי וכנאפה כחול-לבן כובשים את האופי הבריטי המאופק, לא נותר לנו אלא לפרגן – ולהזמין מקום במסעדה הלוהטת של לונדון.

למי יש כרטיס מיותר?

הנהירה הישראלית לברצלונה, זו שמדלגת במהירות הדיל בין קאמפ-נואו, זארה והמיטב של גאודי, מסתפקת בדרך כלל בטאפאס הגנריים של העיר הספרדית השוקקת. בין מלכודות תיירים איומות ורצון לאכול ולהמשיך הלאה, הראש קורא לעתים לפשרה, אבל אנחנו כאן עם הלב – והלב רוצה חוויה.

בר הטאפאס "Tickets", שנפתח לפני כשבע שנים ברובע התיאטרון של ברצלונה, נחשב מאז לפארק שעשועים קולינרי ולאחד המקומות המאתגרים ביותר בעולם בכל הקשור לכניסה, הזמנה וישיבה ממש.

המבט הראשון מזכיר קרקס, האווירה זורקת לפסטיבלים וירידים, ו-90 הכיסאות במקום סובבים סביב חמישה ברים ומטבחים פתוחים שמתמקדים כל אחד בדרך הכנה שונה. התוצאה: טאפאס שמגיע לקצה הטוב שלו – נגיד, "זית נוזלי" או "מסע עולמי של אויסטרים" - וזה בלי להזכיר את מתחם הקינוחים הפנטזיונרי.

ואחת לשנה הבאה

"נומה", הכוכבת הדנית הגדולה של עולם האוכל בשנים האחרונות, יצאה לנשום קצת אוויר, לקחה הפסקה ונעדרה מרשימות הסיכום, הכוכבים והדירוגים של 2017. פופ-אפ מקסיקני תוסס שרף אמנם את הרשת וסיפק את תיאבון הקהל ליצירות של רנה רדזפי, אבל זה היה שובע זמני בלבד, וברור שהעולם מחכה לדבר האמיתי.

גירסה 2.0 של הפלא הקולינרי צפויה לנחות בתחילת 2018, אם להאמין לדד-ליין שקבעו אנשיה, אך עד אז, נחמה קטנה נוספת תצוץ לפחות לזמן קצר בעיר המוצא. "הצוות הקריאטיבי מטייל כעת בתחומי האזור הנורדי ומחפש חברים ושותפים חדשים, וכל השאר מתכוננים במרץ לפתיחת פופ-אפ נוסף בקופנהגן", הודיעו ראשי המסעדה.

מה בתכנון? גרסת "נומה" משפחתית, "מתחת לגשר", כבר כבשה את בירת דנמרק במהלך הקיץ, וכעת הודיעה המסעדה על וריאציה סתווית שתעסיק את הלקוחות עד לפתיחת הדלתות הרשמית. התפריט קבוע מראש (1,250 קרונות דניות, כ-170 יורו לחמש מנות, כולל גם אלכוהול), ומייצג את תשוקותיו של הצוות הבינלאומי שנאסף תחת כנפי רדזפי, ולחורף שמאיים להפריע כבר הוכן מענה. בקיצור, המסעדה המפורסמת בעולם עושה פיקניק, לא תבואו?

וואלה! NEWS בשיתוף Lexus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully