וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת פאר: לקסוס LS500 החדשה נחתה בישראל

4.1.2018 / 13:41

לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל משיקה היום את ספינת הדגל החדשה של לקסוס. מנועי בנזין ובנזין חשמל חזקים וכמובן רשימה ארוכה של אביזרי פינוק ונוחות. המחיר: החל מ-795 אלף שקלים

אתר יצרן

28 שנים לאחר שהוקמה, לקסוס מעמידה בראש פירמידת הדגמים שלה מכונית פאר שלא מסתפקת ביישור קו, אלא לוקחת אותו כמה צעדים קדימה עם שילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם מסורת האירוח היפנית ארוכת השנים.

היא עושה את זה עם ה-LS500 החדשה שתצא להתמודד ראש בראש עם מכוניות הפאר המקבילות לה מב.מ.וו, אודי, מרצדס, יגואר ואחרות.

העיצוב החיצוני נע מהחזית החדשה של לקסוס עם גריל שעון החול של הדגמים החדשים וממשיך לזנב של תצורה דמויית קופה. האורך הכללי עומד על 524 ס"מ, הרוחב הוא 190 ס"מ ו-146 ס"מ לגובה. אבל במכונית פאר חשוב מאוד גם המרווח הפנימי שנקבע על ידי בסיס הגלגלים שעומד על 313 ס"מ ארוכים במיוחד. המשקל העצמי נע בין 2,305 ל-2,425 ק"ג בהתאם לגרסה.


ה-LS ישבת על השלדה החדשה של לקסוס הGAL- שה-LC הייתה הראשונה לעשות בה שימוש עם שילוב של קשיחות וקלות. הפחתת המשקל של השלדה ביחס לדור היוצא עומדת על 90 ק"ג.

על ההנעה מופקדים שני מנועים. האחד מוטה ביצועים והשני משלב הנעת בנזין עם הנעה חשמלית. הגרסה החזקה עושה שימוש במנוע V6 3.5 ליטרים עם 417 כ"ס טווין טורבו. שמאיץ אותה ב-4.9 שניות ל-100 קמ"ש דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת 10 (!) הילוכים. לראשונה במכונית נוסעים.

המנוע השני גם הוא בנפח 3.5 ליטרים בתצורת V6 אבל ללא מגדש טורבו משמש את הגרסה ההיברידית. שבשילוב המנוע החשמלי מפיקה 359 כ"ס וגם לה תיבת הילוכים בת 10 יחסי העברה, אולם אלו מגיעים משילוב של שתי תיבות נפרדות שבניהן מנוע חשמלי המתאים את מהירות הסיבוב שלהן כדי לייצר את אותם 10 יחסי העברה. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות.

שתי גרסאות המנוע מגיעות עם הנעה כפולה קבועה.

כמובן שסביב הדבר הזה יש את הרשימה ההולכת ומתארכת של אביזרי נוחות חדשים לחלוטין, לא רק בלקסוס אלא בכלל. רוצים טעימה? בבקשה, עם ההתקרבות ל-LS היא מרימה את עצמה ב-3 ס"מ כדי לאפשר כניסה נוחה יותר למכונית ועם פתיחת הדלת היא גם מנמיכה את הכרית בבסיס המושב כדי להקל את הכניסה למושב ומן הצד השני מגביהה את אבזם הבטיחות של החגורה ב-5 ס"מ כדי להקל על מציאה שלו.

עמעום קול אקטיבי מושג באמצעות יצירת תדר נגדי לרעשי החוץ וביטול שלהם, מה שמאפשר חלל אופטימלי למערכת השמע של מארק לוינסון בת 23 הרמקולים, חלקם אגב בתקרת המכונית.

עוד ברשימה, בקרת אקלים מפוצלת עם חישה לכל מושב בנפרד וכן מושבים אחוריים עם אפשרות למצב שכיבה כמעט מלא ועיסוי מוצעים ברמות הגימור הגבוהות ומופעלים דרך מסך מגע נפרד ליושבים מאחור.

פנסי הצד הקדמיים יודעים לא רק להנמיך את עוצמת התאורה, אלא גם לשלוט במינון התאורה בתוך אלומת האור עצמה. במקרים שבהם נדרשת הארה לטווח הרחוק מצד אחד, אבל יש גם רכב שמגיע ממול, או במקרים בהם היא מציפה את החזית באור גבוה, אבל מנמיכה את האלומה במרכז אם יש שם מכונית.

ה-LS תגיע בשתי רמות גימור עם שני המנועים, premium ו-high premium וכן גרסת F-sport עם בידול חיצוני וכיול דינאמי יותר.

מחירי רמת הגימור premium מתחילים ב-795 אלף שקלים לגרסה ההיברידית ו-970 לגרסת הבנזין החזקה.

רמת הגימור high premium מתחילה ב-910 לגרסה ההיברידית ו-1,110,000 לבנזין.

מחיר גרסת ה-F-sport שמגיעה רק בשילוב מנוע הבנזין יהיה 950 אלף שקלים.

לקסוס LS החדשה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
מרווח, עיסוי וכיסא מתכוונן למצב של כמעט שכיבה מוחלטת בבסיס הגלגלים הארוך/ניר בן טובים, קינן כהן

לקסוס ישראל, השנתיים הקרובות

במסיבת העיתונאים הציג דרור גורלניק מנכ"ל לקס מוטורס גם כמה מהתוכניות העתידיות של המותג, הן ברמת הפעילות והן בהיבט הדגמים.

המרכזי בהם הוא הוספת מרכז מכירות, שירות, טרייד אין ולאונג' אירוח ללקוחות המותג במרכז חדש שעתיד להיפתח בתוך חודשיים בקרית אריה בפתח תקווה.

מבחינת היצע הדגמים, מלבד מתיחת הפנים ל-IS300h שהחלה להימכר לאחרונה וכמובן ה-LS החדשה, צפויות להגיע עוד השנה מתיחות הפנים של ה-CT הקומפקטית הוותיקה (מאוד) ומתיחת הפנים ל-NX הנציג של לקסוס בקבוצת הג'יפונים היוקרתיים.

ברבעון השלישי של 2018 צפוי להגיע ה-RX בגרסת שבעת המושבים וברבעון הראשון של 2019 גם ה-UX, ג'יפון/קרוסאובר שיתמקם מתחת ל-NX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully